Book review, movie criticism

Saturday, September 13, 2014

Άγνωστου The frozen rose



 Άγνωστου The frozen rose

  Η ταινία υπάρχει στο διαδίκτυο
  Όσο κι αν έψαξα, δεν μπόρεσα να βρω το σκηνοθέτη αυτής της εξαιρετικής 18λεπτης ταινίας.
  Παιδιά πουλάνε ανθοδέσμες με λουλούδια που μαζεύουν από το βουνό στους στρατιώτες που πάνε στο μέτωπο. Το τραίνο σταματάει ακριβώς για αυτή την αγορά. Ένα κοριτσάκι περιμένει να πουλήσουν τα άλλα παιδιά τις ανθοδέσμες τους για να πλησιάσει και να δώσει τη δική του, σ’ αυτόν που επιλέγει εκείνη.
  Δυο στρατιώτες συζητάνε μέσα στο τραίνο. Ο ένας λέει στον άλλο ότι σ’ εκείνον που δίνει την ανθοδέσμη πεθαίνει μάρτυρας.
  Έχοντας γράψει το βιβλίο για την παραψυχολογία, μπορώ να εικάσω δυο εκδοχές: ή μάντευε ποιος θα πεθάνει, ή εκείνος τον οποίο διάλεγε, για άγνωστους λόγους, για να του δώσει την ανθοδέσμη, ήταν καταδικασμένος να πεθάνει ακριβώς επειδή τον διάλεξε. Η πρώτη εκδοχή είναι η πνευματιστική, η δεύτερη η υλιστική. Υλιστική είναι η αντίληψη ότι ζούμε σε ένα κόσμο που επικρατεί η αιτιότητα και πνευματιστική η πίστη σε ένα κόσμο όπου όλα είναι προκαθορισμένα, η αντίληψη του κισμέτ.
  Η μητέρα άδικα προσπαθεί να πείσει το κοριτσάκι της ότι ο πατέρας έχει πεθάνει μάρτυρας στο μέτωπο, αυτό επιμένει να πηγαίνει, παρά το ότι κόντεψε να πεθάνει παλιά από ένα βαρύ κρυολόγημα, καθώς έμεινε δυο ώρες εκτεθειμένη στο κρύο.
  Απόψε θα χιονίσει. Η μητέρα του προσπαθεί να το μεταπείσει λέγοντάς του πως άδικα περιμένει, ο πατέρας πέθανε σαν μάρτυρας. Του λέει να επιστρέψει σε μισή ώρα, και ότι αν αρχίσει να χιονίζει θα πάει να το μαζέψει. Όμως την παίρνει ο ύπνος. Όταν ξυπνάει, μετά από ώρες, και αναζητήσει το κοριτσάκι της, θα το βρει παγωμένο μπροστά στις ράγες.
  Στο τέλος διαβάζουμε τη φράση: «Και ανάμεσά τους είναι εκείνοι που περιμένουν»· αν και εγώ θα έγραφα «επιμένουν». Οι ευλογημένοι; Πιθανώς από το Κοράνι.



2 comments:

Δάφνη Χρονοπούλου/ Daphne Chronopoulou said...

Μια γοητευτικη ανάλυση.
Πάω να τη δω.

Babis Dermitzakis said...

Σ' ευχαριστώ Δάφνη, είμαι σίγουρος ότι σου άρεσε.