Book review, movie criticism

Sunday, January 20, 2008

Μην τολμήσετε να πειράξετε τον Μπάμπη

Μπορεί να με καταδιώκει ο εωσφόρος, όμως έχω την προστασία του θεού.
Το θυμήθηκα, όχι τυχαία.
Ο φίλος μου ο Σταύρος το λέει στο διπλανό του σε μια κηδεία: «Μην τολμήσετε να πειράξετε τον Μπάμπη».
Η ιστορία άρχισε ως εξής.
Κάποιος ηλικιωμένος χωριανός μου μας έκλεβε σωλήνες του νερού. Δεν ήταν το κόστος τους, αλλά ο κόπος του πατέρα μου, γέρος άνθρωπος, να τις αντικαθιστά κάθε χρόνο – με τη βοήθειά μου φυσικά. Ως πονηρός χωριάτης όμως έγραφε πάνω το όνομά τους.
Αγαπάει ο θεός τον κλέφτη, αγαπάει και τον νοικοκύρη. Τις βρήκα (όχι όλες φυσικά) έξω από το σπίτι του. Φώναξα τον αγροφύλακα, έγινε μήνυση. Ένα μήνα πριν τη δίκη πέθανε από την επάρατο. Στενοχωρήθηκα. Έτσι όταν με ενημέρωσαν κάποιοι χωριανοί μου ότι ένας γείτονάς μου σε ένα αμπέλι είχε κάνει κάποια καταπάτηση, δεν έδωσα συνέχεια, δεν έκανα μήνυση. Είπα «Δεν θα τα πάρει μαζί του στον άλλο κόσμο». Σε μερικούς μήνες πέθανε κι αυτός από την ίδια ασθένεια. Στην κηδεία του είναι που είπε την παραπάνω φράση ο φίλος μου ο Σταύρος.
Πριν λίγες μέρες, περνώντας από ένα σπίτι που είχα νοικιάσει πριν τέσσερα χρόνια, είδα ότι πουλιόταν. Από περιέργεια έγραψα το τηλέφωνο. Τηλεφώνησα. Απάντησε ένας μεσίτης. Πήρα τηλέφωνο τον ιδιοκτήτη, το τηλέφωνο είχε αλλάξει. Το κινητό του δεν απαντούσε. Προφανώς πέθανε, και τον κληρονόμησαν οι συγγενείς του. Δεν παίρνω κι όρκο. Όταν άφησα το σπίτι, μου έφαγε τη μισή εγγύηση. Με διαβεβαίωσε ότι θα μου την επέστρεφε, και έτσι δεν έκανα αυτό που κάνουν όλοι, να την συμψηφίσω με τα δυο τελευταία νοίκια.
Έτσι θυμήθηκα τη φράση του Σταύρου. Με πείραξε, και μάλλον το πλήρωσε κι αυτός όπως οι άλλοι δυο.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι όλοι όσοι με πειράζουν πεθαίνουν.
Τώρα, γιατί τα γράφω όλα αυτά.
Έτσι, για να γράψω κάτι για το blog μου, όχι μόνο βιβλιοκριτικές.

8 comments:

scalidi said...

Ωραίο, Μπάμπη, ωραίο... Αν δεν σε σέβονται να σε φοβούνται:)))))) Ευχαριστώ για την πρόσκληση με το ποίημα

Babis Dermitzakis said...

Χαίρομαι που σου άρεσε Σταυρούλα.

Unknown said...

η αγνότητα της γραφής σου
είναι και η αγνότητα της ζωής σου.
γι'αυτό και το κείμενό σου δεν είναι μόνο αγνό, αλλά είναι πραγματικά ωραίο.
θα έλεγε κανείς ότι η σπάνια καλοσύνη σου σε καθιστά είδος υπό εξαφάνιση. όμως τελικά, υπάρχει θεός μπάμπη μου, ακόμη και για σένα που είσαι άθεος! οι εχθροί σου γίνονται απ'ό,τι φαίνεται είδος που κινδυνεύει!
:)

Babis Dermitzakis said...

Ελένη μου, τι είναι αυτά που λες, με συμφέρει να είμαι άθεος, ειδικά μετά που έμαθα για την κολυμπήθρα; Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, δεν ξέρω αν τα αξίζω, μάλλον αντανακλούν τη δική σου ευγενική ψυχή. Τι έγινε με το βιβλίο σου; Θα μου δώσεις ένα με αφιέρωση;

reginarosasamat said...

χριστέ μου, τρόμαξα

Babis Dermitzakis said...

Έλα regina, ηρέμησε, δεν σε αφορά. Εκτός κι αν είσαι εκείνη που δήθεν σοκαρίστηκε από κάποια ανέκδοτά μου και με κατάγγειλε.

reginarosasamat said...

??

Babis Dermitzakis said...

Regina, πρέπει να διαβάσεις προηγούμενα posts για να καταλάβεις:
http://hdermi.blogspot.com/2007/05/blog-post_23.html
http://hdermi.blogspot.com/2007/08/blog-post.html